"A hatalmi koalíció szándéka a szabadkai tömegközlekedés ellehetetlenítése volt."


A szabadkai közlekedés terén gyanús körülmények között koncessziót nyert Trans Jug vezetésének legutóbbi döntése sokkolta a közvéleményt. Az autóbuszból való kiszorítás nem csupán a diákok jogait sérti, hanem azt is világossá teszi, hogy a cég számára a profitszerzés mindennél fontosabb. Ivan Rakić, a Szabadság és Igazságosság Párt szabadkai bizottságának elnökhelyettese hangsúlyozza közleményében, hogy a vállalat nem riad vissza semmilyen módszertől, ha a pénzügyi előnyök megszerzéséről van szó. A diákok támogatott buszjegyének hiánya nem indokolja ezt a drasztikus lépést, ami újra felveti a kérdést a közlekedési szolgáltatások etikus működéséről.

Rakić véleménye szerint a topolyai Mezőgazdasági Iskola tanulói még csak a buszra sem tudtak felszállni, noha szívesen megfizették volna a teljes buszjegy árát. A politikus hangsúlyozta, hogy ez a szabadkai tömegközlekedés évek óta tartó leépülésének a tetőpontja, amelyért Dejan Ljubisavljević vállalja a felelősséget.

A Szabadság és Igazságosság Párt szabadkai helyi szervezete már évek óta figyelemmel kíséri a Szerb Haladó Párt és a Vajdasági Magyar Szövetség koalíciójának tevékenységét, amelynek valódi szándéka a szabadkai közlekedési rendszer leépítése volt. Tanúi lehettünk a járatok folyamatos megszüntetésének, vitatott közbeszerzési eljárásoknak, a sofőrök megfélemlítésének, valamint az alkalmazottak jogellenes elbocsátásának. Most úgy tűnik, hogy a gyerekek is a célkeresztbe kerültek. Miközben a helyi lakosok számára a megmaradt támogatásokat is megvonják, az autóbuszokat arra használják, hogy az SZHP és a VMSZ aktivistáit a képviselőház előtt felállított Ćacilend nevű szeméttelepre szállítsák. Felmerül a kérdés: vajon nekik tényleg teljes árat kellett fizetniük ezért?

Ivan Rakić végül határozottan kijelentette: a hatalomváltást követően az elsődleges feladat a Trans Juggalal kötött káros szerződés megszüntetése. Ezen kívül alapos vizsgálatot kell indítani annak feltárására is, hogy miként jutott el a Subotica-Trans a Dejan Ljubisavljević irányítása alatt bekövetkezett összeomlásig.

Természetesen! Kérlek, írd le, hogy milyen szöveget szeretnél egyedivé tenni, vagy oszd meg velem a témát, amiről beszélni szeretnél, és segítek átfogalmazni vagy kreatív módon kifejezni!

Fedezd fel az év legjobb ajánlatát: te pihenj, mi pedig még inkább kiemelkedünk!

A visszajelzések alapján három dolog idegesít a honlapon:

A helyzetünk az, hogy képtelenek vagyunk további saját anyagokat létrehozni, mivel körülbelül húsz önkormányzat teljesen elutasította a beadványainkat, nem hagyva jóvá egyetlen dinárt sem. Emellett a Magyar Nemzeti Tanács, a pártházból érkező, kétes indokokra hivatkozva, már évek óta nem támogatja pályázatainkat.

Segítsünk egymáson! Napi húsz dinárért (0,17 euró) legyél a Szabad Magyar Szó előfizetője, így megszabadulsz a felugró reklámoktól, elolvashatod a Plusz rovatban megjelenő cikkeket, és nem mellékesen ezzel is hozzájárulsz, hogy továbbra is a Szabad Magyar Szó legyen a legolvasottabb vajdasági magyar honlap és még több helyi témáról számoljunk be!

u.i.: Ha a számunkra kedves kétszázas határt meghaladjuk az előfizetők számával, esküszöm, hogy még egy olvasószerkesztő applikáció bevezetését is komolyan mérlegeljük!

Related posts