Még egy teljesen új F1-es csapat is megpróbálhatja elcsábítani Christian Horner-t.

Christian Horner a jövőben nem az Alpine vagy a Ferrari színeiben kamatoztatja tapasztalatait és tudását – állítja egy neves autós újságíró.
A Red Bulltól a múlt héten menesztett Christian Horner egyelőre még szerződésben áll az energiaital-gyártóval, és nem is tudni, hogy mikor szakíthat meg minden kapcsolatot a céggel, de 51 évesen bőven lesz ideje munkát vállalni másik F1-es csapatban, amennyiben szeretne. Lehetséges következő célállomásként sokan az Alpine-t jelölték meg, de szóba került a Ferrari is, amely korábban megpróbálta elcsábítani a Red Bulltól a szakembert.
Az Adrian Newey Aston Martinhoz igazolását jóval a bejelentés előtt megjósoló Jeremy Clarkson a The Sun hasábjain vezetett jegyzetében azonban azt írta, szerinte nem az Alpine lesz Horner új munkaadója. "A bennfentesek azt mondják, hogy az Alpine-hoz fog menni, de ők a következő évtől Mercedes-motorral versenyeznek, ami azt jelenti, hogy Christiannak együtt kellene dolgoznia a Mercedes-főnök Toto Wolff-al. És mivel ők ketten nem igazán jönnek ki, ezt nem látom megtörténni."
Clarkson véleménye szerint a Ferrarihoz való igazolás valószínűtlen, hiszen egyrészt Hornernek Olaszországba kellene költöznie, másrészt pedig Lewis Hamiltonnal sem éppen zökkenőmentes a kapcsolata. Ennek ellenére az autós újságíró három lehetséges forgatókönyvet is elképzel Horner jövőjével kapcsolatban. "Az Audi és a Cadillac jövőre belépnek a sportágba, és úgy hírlik, a kínaiak is aktívan érdeklődnek. Mindezek mellett mindannyian szívesen csapnának le Hornerre, ha lehetőségük adódna" – tette hozzá.
Az Audi projektjét jelenleg Mattia Binotto, a Cadillac-ét a volt Marussia-főnök, Graeme Lowdon irányítja, míg egy esetleges kínai csapatről annyit tudni, amennyit Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke elmondott róla. "Továbbra is úgy érzem, hogy több csapat, és nem több verseny kell. A pilóták odajönnek hozzám és azt mondják, hogy "kérlek, ne legyen több futam." Amikor [2023-ban] megnyitottuk a jelentkezési folyamatot, mire alapoztuk a végkimenetelét? A megfelelő folyamatra, versenyképes keretekre, anélkül, hogy azt néztük volna, milyen cégekről van szó, amíg teljesítették az FIA szabályait és jelentkezési feltételeit."
"Jelenleg már 11 csapattal rendelkezünk, és úgy gondolom, fontos, hogy figyelemmel kísérjük a teljesítményüket. Amennyiben pedig érkezik egy kínai pályázó, és most az ő nevükben szólalok meg, biztos vagyok benne, hogy a [FOM] egyetértene ezzel, mivel az egész ügy a fenntartható üzleti modell kialakításáról szól" - idézi az elnököt a PlanetF1.
Sulayem véleménye szerint nem elképzelhetetlen, hogy a következő években egy kínai csapat is megjelenik a Forma-1 világában, és egy ilyen kezdeményezés Horner számára is vonzó lehet. Különösen, ha nem csupán csapatfőnökként, hanem részvényesként is részt vehetne a projektben, hasonlóan ahhoz, ahogyan Toto Wolff irányítja a Mercedest. Miután a Red Bullt a csúcsra juttatta, a korábbi csapatfőnök számára valószínűleg az lenne a legizgalmasabb lehetőség, ha ilyen módon emelhetné tovább a Forma-1-es karrierjét.