Nehezen hihető, ami Magyarországon zajlott, de ezen a vasárnapon minden átformálódik.


Leclerc mögött a szabadedzéseken nagy fölénnyel első és második McLarenek zártak Oscar Piastri, Lando Norris sorrendben: a világbajnoki pontversenyben éllovas ausztrál versenyző monacói riválisától mindössze 26 ezredmásodperccel maradt el, míg brit csapattársát 15 ezreddel előzte meg, de a negyedik helyezett, ugyancsak brit George Russell is csak 53 ezreddel maradt le a pole pozícióról a Mercedesszel.

Az edzés első szakaszában gyakran változott a sorrend, az idő előre haladtával ugyanis egyre kedvezőbbé váltak az időjárási körülmények és így a pálya állapota. A 18 perces nyitórész utolsó pillanataiban nagy volt a csata a továbbjutásért, végül az esélyesek közül minden versenyző gond nélkül tovább lépett, Cunoda Jukinak (Red Bull) viszont ismét nem sikerült bejutnia a következő etapba. A japán pilóta csak a 16. pozícióból vághat majd neki a mogyoródi futamnak.

Az időmérő második részét pályatakarítás miatt néhány perces csúszással kezdhette csak meg a mezőny, addigra felhők kúsztak az égre és eltakarták a napot, sőt, az első percekben cseperegni kezdett az eső. A versenyzők már a 15 perces etap elején a pályára hajtottak és egymás után igyekeztek egyre jobb köröket futni, miközben elállt az eső. A résztvevők többsége nagyjából félidőnél a boxba hajtott, majd újra a pályára gurult, hogy egy utolsó gyors kört teljesítsen. Az időmérő ezen szakaszának egyik nagy vesztese a Mansell-kanyarban hibázó és megcsúszó Lewis Hamilton volt, emiatt ugyanis a hétszeres világbajnok csak a 12. helyen zárt a Ferrarival. Pályaelhagyás miatt Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) sem jutott be az utolsó részbe, s mivel a köridejét elvették, a 15. pozícióból kezdi majd a versenyt.

A harmadik szakaszban úgy tűnt, a legizgalmasabb kérdés az lesz, hogy a McLaren pilótái közül Piastri vagy Norris szerzi-e meg a pole pozíciót. Ám Leclerc váratlanul egy fantasztikus kört futott, amivel alaposan felborította a forgatókönyvet, hiszen a később pályára lépő mclarenesek nem tudtak rivalizálni az időeredményével. A címvédő és négyszeres világbajnok, Max Verstappen (Red Bull) végül csak a nyolcadik helyen zárta a szakaszt, míg az Aston Martin pilótái, Fernando Alonso és Lance Stroll, ügyesen befértek az ötödik és hatodik rajtkockába.

A Ferrari pilótája kiemelte, hogy a vasárnapi verseny során az első kanyar döntő jelentőségű lesz. A Hungaroringen ugyanis rendkívül nehéz a megelőzés, ezért elhatározta, hogy ha sikerül megszereznie a pole pozíciót, mindent megtesz annak megőrzéséért.

- nyilatkozta Leclerc, hangsúlyozva, hogy a csapat múlt heti, Belgiumban alkalmazott fejlesztései ígéretesnek bizonyultak, és sikerült előrelépniük a korábbi teljesítményükhöz képest.

Oscar Piastri arról beszélt, hogy az időmérő harmadik szakaszára megváltoztak a viszonyok - külön kiemelve a szelet -, amivel nem igazán tudtak megbirkózni.

A harmadik szakaszban az első köröm kifejezetten katasztrofálisra sikeredett; a második körre viszont úgy éreztem, hogy már sokkal jobban teljesítettem. Ám végül kiderült, hogy ez csupán illúzió volt. A kanyarokban a szél hatalmas szerepet játszott, és ez alaposan megnehezítette a dolgokat.

„Kérlek, add hozzá a saját stílusodat!” – javasolta a pontverseny vezetője.

Lando Norris is a hátrányukra megváltozott szélviszonyokról beszélt, illetve arról, hogy kicsit csalódott a harmadik hellyel.

Related posts