Az űripar és a teherautó gyártás különös fúziója A modern technológia világában egyre inkább megfigyelhető, hogy a különböző iparágak határait átlépve új lehetőségek és innovációk születnek. Az űripar és a teherautó gyártás találkozása izgalmas perspektí

Az alábbi példa világosan mutatja, hogy még a látszólag kockaformájú nyerges vontatók fülkéin is van lehetőség aerodinamikai fejlesztésekre. Ráadásul a fejlődés mértéke figyelemre méltóan jelentős.
A teherautók és kamionok világában az aerodinamikai tervezés szerepe az utóbbi időben jelentős mértékben megnövekedett. Ez nem csupán egy divatos trend vagy játékos kísérlet, hanem egy komoly igény, hiszen minden egyes csepp üzemanyag megtakarítása kulcsfontosságú. A Volvo Trucks nemrégiben bejelentette, hogy az FH, FH Aero és FM modellekhez új innovatív megoldásokat dolgoztak ki, amelyek révén sikerült optimalizálni a légellenállást, ezzel hozzájárulva a hatékonyabb üzemanyagfelhasználáshoz.
Melyek ezek? Nos, a legfontosabb változtatások között találjuk a fülkén lévő új, légáramlás stabilizátorokat, a meghosszabbított légterelőket, továbbá a módosított alvázburkolatokat. Ez 2%-os javulást jelent a tavaly piacra dobott Volvo FH Aero esetében, mindent összevetve pedig már hét százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásról beszélhetünk, mint a korábbi Volvo FH esetében.
"A szimulációk és a szélcsatornában végzett kísérletek eredményei végre megérkeztek: az új módosítások a fülkében lehetőséget adnak arra, hogy még jobban tökéletesítsük a már meglévő kiváló aerodinamikai fejlesztéseinket. Ezek az újítások ügyfeleink számára jelentős előnyöket fognak nyújtani" - nyilatkozta Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks termékmenedzsment-igazgatója.
A legfontosabb újítás a vezetőfülke felső sarkaiban található, a szélvédő mellett elhelyezett légáramlás-stabilizátorok. Ezek a stabilizátorok egy precízen megalkotott, apró, ferde szárnyakból álló mintázat révén irányítják a levegő áramlását a fülke sarkai körül, így biztosítva a simább és stabilabb működést.
„Kreatív megoldásokra összpontosítottunk, és egy olyan technológiát vezettünk be, amelyet általában az űrrepülés, a Forma-1-es autók és a szélturbinák világában használnak. A fülke felső sarkai kulcsfontosságúak az aerodinamikai teljesítmény szempontjából, de az új kameramonitor-rendszerünk révén eddig nem tapasztalt lehetőségek nyíltak meg előttünk ezen a téren. A kamerák innovatív módon, apró szárnyak formájában kerültek elhelyezésre” – emelte ki a szakember.
Míg a fülke légáramlás-stabilizátorai javítják az aerodinamikát a teherautó fülkéjének elején, két további fejlesztéshez is jobb feltételeket teremtenek. Egyik az 50 mm-rel meghosszabbított légterelő, amely a fülke és a félpót közötti rést hivatott csökkenteni, másik pedig a módosított alvázburkolat, hogy jobb összhangban legyen a hátsó sárvédővel.
Az új aerodinamikai elemek mostantól elérhetővé válnak a Volvo FH, FH Aero és FM modellehez. A légáramlás-stabilizátorok ugyanakkor csak a Volvo FH és a Volvo FH Aero modellcsaládhoz járnak. Az új funkciók előnyei ugyanakkor mindenféle hajtásrendszer - elektromos, gáz- és dízelüzemű teherautók - esetében érvényesek.