A Porsche vezérigazgatója belső levelezés keretében nyilvánította ki, hogy a vállalat nehéz időszakot él át.

Belső levélben ismerte el a Porsche vezérigazgatója, hogy súlyos válságban van a luxusautó-gyártó. A cég évtizedeken át sikeresen működő üzleti modellje csődöt mondott: 2024 és 2025 között felére esett az eladások száma Kínában, Németországban 23, Európában összességében 7 százalékkal kevesebb autót értékesítettek. Blume három okot nevezett meg: a kínai luxusautó-piac összeomlását, az amerikai vámokat valamint az elektromobilitás vártnál lassabb térnyerését. A vállalat már bejelentette a költségcsökkentő intézkedéseket, miszerint évi 250 ezer autót fognak gyártani, és 2029-ig mintegy 3900 munkahelyet szüntetnek meg.
Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója egy belső levélben ismerte el, hogy súlyos válságban van az autógyártó cég. A vezérigazgató szerint a Porsche évtizedeken át sikeresen működő üzleti modellje mára csődöt mondott. 2024 és 2025 között 50 százalékkal kevesebb autót értékesítettek Kínában, míg Németországban 23 százalékkal kevesebbet. Az európai piacokon pedig összességében 7 százalékos csökkenést tapasztaltak.
A problémák gyökereit három fő tényezőre lehet visszavezetni. Először is, Kínában hatalmas tömegpiac alakult ki az elektromos autók prémium szegmens alatti kategóriájában, míg a luxuskategóriás termékek piaca "szinte villámgyorsan összeomlott".
A második probléma a tömegesen megjelent vámok és különösen a jelenlegi dollárárfolyam-trend, amely miatt az Egyesült Államokban a helyzet drámai módon megváltozott. A Porsche legnagyobb piacán bekövetkezett változások Blume szerint keményebben sújtják őket, mint más autógyártókat.
A harmadik tényező az elektromobilitás ütemének vártnál lassabb növekedése. A belső égésű motorok és a hibrid hajtásláncok karbantartása sokkal hosszabb ideig szükséges, mivel az elektromos járművek gyártásának megtérülése jelentősen elmarad a hagyományos motoroké mögött - olvasható a HVG által hivatkozott Bloomberg jelentésben.
A vállalat korábban már bejelentette a költségcsökkentő intézkedéseinek első részleteit: a költségszerkezetüket 250 ezer autó előállításához fogják igazítani, és 2029-ig várhatóan megszüntetik a zuffenhauseni és weissachi munkahelyek körülbelül 15 százalékát. Blume hangsúlyozta, hogy a körülbelül 3900 dolgozót érintő leépítéseket a munkavállalók képviselőivel való konzultációt követően fogják végrehajtani.