Új és izgalmas adatokat tárt fel a hazánkban is közkedvelt fogyókúrás csodaszer gyártója.

A Novo Nordisk jelentősen növelte Wegovy fogyasztószerének eladásait a második negyedévben, miközben költségcsökkentést ígért a részvényárfolyam visszaesése után.
A vállalat éves bevételei 13%-os növekedést mutattak, elérve a június végéig terjedő három hónap során a 76,9 milliárd dán koronát. Ez a szám kissé túlszárnyalta az elemzők által előrejelzett 76,6 milliárd koronát.
A Wegovy fogyasztószerből származó bevételek 67%-kal emelkedtek, 19,5 milliárd dán koronára, ami valamivel elmaradt a várt 20 milliárd koronától.
A negyedéves nettó profit 26,5 milliárd dán korona lett, szemben a 26,6 milliárd koronás elemzői előrejelzéssel.
A dán gyógyszergyártó megerősítette éves előrejelzését, miután a múlt héten csökkentette várakozásait a Wegovy és az Ozempic diabétesz-kezelés második félévi amerikai értékesítési növekedésére vonatkozóan. A vállalat most 8-14% közötti éves árbevétel-növekedést és 10-16% közötti üzemi eredménynövekedést vár a devizhatásoktól tisztítva.
A Novo Nordisk bejelentette, hogy költségcsökkentési intézkedéseket vezet be, és fokozza kereskedelmi fókuszát, miután részvényeinek árfolyama drámai módon csökkent a múlt heti bejelentés hatására.
Intenzív lépéseket teszünk kereskedelmi tevékenységünk finomítása érdekében, valamint a költségalapunk hatékonyságának megőrzésére, mindeközben pedig folyamatosan fektetünk a jövőbeli növekedésünkbe.
- nyilatkozta a távozó vezérigazgató, Lars Fruergaard Jørgensen az eredményeket kísérő közleményben.
A csütörtökön hivatalba lépő új vezérigazgató, Maziar Mike Doustdar a múlt héten hangsúlyozta: "Azonnali cselekvésre van szükség, és elkötelezett vagyok amellett, hogy a Novo Nordisk teljesítményét új magasságokba emeljem. Az elszántság és a célorientáltság vezérel majd minket a jövő kihívásaiban."
A legfrissebb adatok nyilvánosságra hozatala után a Novo Nordisk részvényeinek ára 0,2 százalékkal csökkent a mai tőzsdei forgalomban.