Itt van néhány jog, amelyre hivatkozhatsz, ha a repülőgéped késlekedett vagy a járatodat törölték:


Az utóbbi években tovább nőtt a repülős utazások, városlátogatások és nyaralások népszerűsége. Ennek hatására egyre több légitársaság kínál kedvező ajánlatokat. Bokor Péter, a kesettagepem.hu szakmai vezetője ismerteti a járatkésésekkel és törlésekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Az Európai Unió keretein belül létezik egy olyan rendelet, amely kifejezetten az utasok védelmét szolgálja váratlan kellemetlenségek, például járattörlés vagy jelentős késések esetén. "Az Európai Parlament és a Tanács által kidolgozott jogszabály értelmében az utas jogosult kártérítésre, amennyiben a járata törlésre kerül, vagy ha a késés meghaladja a három órát. Ez a szabályozás akkor érvényes, ha a repülés kiindulópontja vagy célállomása az EU területén található. Fontos megjegyezni, hogy a késés esetén a szabály csak akkor érvényes, ha az utas uniós, izlandi, norvég vagy svájci légitársaságot választott" - részletezi Péter.

A szakértő szerint, ha a járat az eredeti indulási időhöz képest két órát vagy annál többet késik, akkor a légitársaságnak kötelessége étkezést biztosítani, megtéríteni a telefonköltségeket, és indokolt esetben szállást vagy az utazási költséget a reptér és a lakóhely között.

Járattörlés esetén a légitársaságnak gondoskodnia kell arról, hogy az utasok másik járattal eljussanak a célállomásra. Ha az utas nem kíván élni ezzel a lehetőséggel, akkor vissza kell téríteni a jegy árát, és biztosítani kell a visszautat a kiindulási repülőtérre. Ha a törlés az indulás előtti két héten belül történik a légitársaság hibájából, akkor a jegyár visszatérítése mellett további kártérítés is jár az utasoknak.

Fontos hangsúlyozni, hogy a légitársaság felelőssége alá nem tartozó körülmények esetén – mint például kedvezőtlen időjárás, légiforgalmi irányítók vagy repülőtéri munkavállalók sztrájkja, váratlan repülőtérzárás, vagy balesetek – az utasok csupán ellátásra jogosultak, azonban pénzbeli kártérítésre nem.

Amennyiben lehetséges, érdemes közvetlenül a légitársaság hivatalos weboldalán lefoglalni a jegyedet, és letölteni az alkalmazást is. Így, ha bármilyen probléma merülne fel, gyorsabban tudsz kapcsolatba lépni velük. Ha szoros időbeosztásod van, Péter tanácsa, hogy ne hagyd az utazás megszervezését az utolsó pillanatra, mivel bármikor előfordulhatnak késések. Ilyen helyzetekben célszerű egy korábbi járatra jegyet váltani.

A légitársaság utólagosan kártalanítja az utazás során felmerült problémákat, de sosem árt, ha van nálad némi tartalék pénz váratlan helyzetekre. Ha járattörlés vagy késés történik, érdemes olyan szolgáltatásokhoz fordulni, amelyek az utazók érdekeit képviselik, és azért dolgoznak, hogy a lehető legkedvezőbb kártérítést biztosítsák számodra.

Related posts