Új színvilág a 'posta-bhv' kollekció számára!

A MÁV az elmúlt években megkezdte a modernebb, egységesebb kék-fehér-fekete színtervének fokozatos bevezetését. Ez kezdődött a második Flirt-rendeléssel, majd következtek az új IC+ kocsik, melyek már kizárólag ebben az új, világosabb színtervvel álltak forgalomba. Ezek után szépen lassan a régebbi járművek is elkezdték a modernebb arculatot felvenni, van már halberstadti vago, Bzmot, Usgyi és még ki tudja mi ezzel a frissített külalakkal.
Az új színtervvel ellátott kocsik egy régi piros csíkos szerelvény társaságában. A látvány még mindig szokatlan, de izgalmas váltás. (Kép forrása: Sándor Váczi)
Az utóbbi napok során a piros oldalsó csíkról elnevezett "posta-bhv" kocsik között már felbukkantak az első példányok. A festés mellett a belső tér is némi frissítésen esett át.
Még 2024 végén írtam a blogomon arról, hogy egy egységes, szinte minden üzemelő régi típusra kiterjesztett új színtervet fogadtak el. Azóta egyre több és több új színvilágú járművet láthatunk. A mozdonyok közül fóliaként ezeket a színeket kapják a MÁV bérelt mozdonyai is, a német Vectronok, a francia villanygépek és a Dániából beszerzett "Viking" becenevű dízelgépek is.
A sokadik V43-as festés. Ez már a végleges vagy van még annyi tartalék a sorozatban, hogy még egy brandváltást is megéljenek?
Hamarosan a sorban az örök és megsemmisíthetetlen MÁV V43 sorozat, közismert nevén a "Szili", fog következni. Ezzel a sorozat történetében, a kisebb módosításokat figyelmen kívül hagyva, immár a tizedik változatot üdvözölhetjük. Eddigi sokszínűségét a Vörös csillagos, Classic, Patkány, Papagáj, Cirmos, Piros csíkos, V-Híd, GySEV kék, GySEV repce és végül a kék-fekete változatok gazdagítják.
Cserébe viszont szépen illeszkedik majd a posta-bhv / fecske ingavonatokhoz. Esztétikailag egységes megjelenés jellemzi, de sajnos meg kell jegyezni, hogy ez a technológia már legalább 60 éve a múlté...
A két egymás mellé kapcsolt kocsin jól láthatóak a különbségek (kép forrása: Sándor Váczi)
A színvilága egyértelműen a modernitás jegyében született! (Kép forrása: Sándor Váczi)
A középső ablaksor fekete árnyalatot öltött magára (kép forrása: Sándor Váczi).
A kocsikra felkerült a MÁV csoport új logója is (kép forrása: Sándor Váczi)
A legfrissebb hírek szerint a kocsik belső kialakítása átalakult: az ülések új huzatokat kaptak, és több utastájékoztató monitor is megjelent az utastérben. A klímaberendezés, a zárt rendszerű WC és a tárcsafékek kérdése azonban még mindig nyitott, mivel megbízható információk nem állnak rendelkezésre (bár az nyitható ablakok léte arra utalhat, hogy a klíma kérdése talán nem is annyira releváns). Valószínű, hogy ezek a 60 éves körüli járművek nem kapnak jelentős anyagi ráfordítást, de az új színterv miatt aggodalomra adhat okot, hogy a vasút közép- vagy akár hosszú távon is tervezi a használatukat.
Legyél résen, készen állj! Hamarosan érkeznek a gyorsvonati kocsik is!