Újra életre kel a vasúti forgalom Rákosrendezőnél!

Emberi hiba, amelynek a nyáron elvégzett, átfogó felújításhoz semmi köze nem volt, a legvalószínűbb magyarázata a múlt heti rákosrendezői balesetnek - ismertette a MÁV-csoport vezérigazgatója az általa elrendelt vizsgálat előzetes megállapításait.
Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a helyreállítási munkálatokhoz újabb, rendkívüli vágányzárra volt szükség. Ennek oka, hogy egy váltó olyan mértékben sérült, hogy a javításához speciálisan legyártott alkatrészre van szükség.
A MÁV-csoporton kívül eső problémák ellenére sem vagyok hajlandó elfogadni, hogy a hosszú vágányzár után újabb nehézségek sújtsák az utasainkat, akik ezen a vonalon utaznak. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy
A vezérigazgató beszámolója szerint a rendszer nemcsak modern, hanem a közlekedésbiztonság legszigorúbb követelményeinek is maradéktalanul megfelel.
Tájékoztatása szerint a kisiklás során keletkezett további károk, így a csatlakozó vágányszakaszok és a felsővezeték helyreállítását az elmúlt napokban elvégezték, így a tervezettnél korábban, már hétfőn végeznek a munkálatokkal, így
A már gyártás alatt lévő új alkatrész cseréjét pedig úgy szervezik meg, hogy ahhoz elegendő legyen egyetlen éjszakai beavatkozás is, így az utasforgalom mindvégig zökkenőmentes maradhat, a hiányzó váltó kizárólag a Vasúttörténeti Park forgalmát érinti, az utasforgalomban nem okoz fennakadást - tette hozzá.
Hegyi Zsolt emlékeztetett, hogy a pályaszakasz évtizedek óta fennálló sebességkorlátozásainak megszüntetését célzó felújítási munkák részeként szeptember végéig éjszakánként váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat terveztek végezni.
A vezérigazgató nyilatkozata szerint a szakaszon a sebességkorlátozások már szeptember vége előtt eltörlésre kerülnek.