Apró, csiszolt gyöngyszem - a megújult Honda HR-V bemutatkozik az Auto Bild tesztjén.


A hibrid HR-V rendkívül felhasználóbarát, miközben a villanymotoros hajtásának köszönhetően kimagasló hatékonyságot nyújt.

- Istennek tetsző, és nekem is éppúgy kedvemre való - valami ilyesmivel folytatódik a dal, és talán igazuk van. Bár arról nincsenek részletes információink, hogy a Teremtő mennyire értékeli az új HR-V-t, a hétköznapi emberek zöme bizonyára nagyra tartja. A 2025-ös frissítés során számos apróbb részlet változott a járműben, amelyek szinte észrevétlenül hatnak ránk, és talán még magunk sem realizáljuk, hogy miért érezzük jobbnak az autót.

Új a markánsabb első lökhárító és az átalakított hűtőrács, ami kristályfekete felső díszítést és sötétített fényszóróbelsőt kapott. A HR-V első lökhárítójához egy magasfényű fekete, alsó szegélyrész kapcsolódik, a fényszórókban pedig hangsúlyosabb a nappali menetfény. Az autó hátulján található, a teljes szélességében végighúzódó LED-lámpatest belső szerkezete is megújult.

A belső tér sem maradt érintetlen, a műszerfal alsó középső részét és a fényes, zongoralakk fekete középső konzolt újratervezték, hogy a vezető és az utas könnyebben elérhesse a vezeték nélküli telefontöltőt. Megjelent egy új felszereltségi szint, az Advance Plus, amely az üvegtető mellett egy elegáns, fényes fekete hűtőrácsot is magában foglal. Az utastér hangszigetelésén is jelentős javításokat végeztek, ami igazán lenyűgöző eredményt hozott: az autóban szinte teljes csend honol, sem a futómű, sem a szél zaja nem zavarja a nyugalmat, a motor zúgása pedig alig hallható.

Az 1498 köbcentis benzines városban amúgy is csak nagyon ritkán kel életre, még a hideg reggeleken sem brummogott sokáig, ha csak lehet, átadja az irányítást az elektromos hajtásnak. A villanymotor önmagában csúcsteljesítményben 131 lóerőt tud, ami már egyedül is elegendő az autó mozgatásához és akár kilométereken át tudja is ezt annak ellenére, hogy nem plug in, hanem hagyományos hibridrendszerről van szó.

Az utastér valóban a prémium igényesség jegyében készült, bár egy kicsit a klasszikus vonalakra épít. A modern trendekkel ellentétben, ahol az asztalnyi méretű kijelzők dominálnak, a HR-V kormány mögötti 7 colos (fél)digitális kijelzője egy elegáns kompromisszumot kínál. A sebességmérő óra hagyományos mutatóval van felszerelve, míg a másik kijelző rugalmasan változtatható, így egyszerre nyújt információt a fogyasztásról, a megtett távolságról, a hallgatott rádióról vagy akár az akku töltöttségi szintjéről is. A középső kijelző 9 colos, és a felhasználóbarát megjelenítésnek köszönhetően a menü ikonja könnyen navigálható és gyorsan elsajátítható. Külön öröm, hogy számos funkcióhoz fizikai gombok is tartoznak; az ülés- és kormányfűtés, valamint a klímaberendezés vezérlése tradicionális módon működik, ami a praktikusságot és a felhasználói élményt egyaránt fokozza. Ráadásul ezek a gombok kivételesen jól megtervezettek, esztétikailag vonzóak és kellemes tapintásúak. A hátsó ülések előtt pedig hatalmas tér várja az utasokat: aki csupán belép, az azonnal megdöbben a tágas belső kialakításon. A HR-V tehát nemcsak a stílusra, hanem a funkcionalitásra is nagy hangsúlyt fektet, így ideális választás mindazok számára, akik értékelik a kényelmet és a praktikusságot.

Az autót vezetni pont olyan, mint amilyennek ránézésre gondoljuk: a kemény sportosság messze áll tőle, sokkal inkább a kényelemre hangolták. Sodrós kanyarokban még egy kis billegésre is hajlamos, ezért viszont kárpótol az utazás finomsága. Vegyesben egészen remek a fogyasztása, könnyedén 4,5 liter körül lehet tartani. A Honda vezetéstámogató rendszere a Sensing névre hallgat: a csomagban benne van az adaptív távolságtartás, sávtartás, holttérfigyelés és nagyon jól működik a torlódásasszisztens, ami akár teljesen le is tudja fékezni az autót.

A hibrid HR-V kezdőára 13 589 000 forinttól indul, míg a legmagasabb felszereltségű Advance Style Plus modell ára 16 389 000 forintot ér.

Related posts