A kis M-es BMW teljesen megőrült, 300-zal száguldva hasít az úton.


Az alapmodellhez képest plusz ötven lóerő és Newtonméter, mínusz nyolc milliméter és harminc kilogramm: ezek a számok határozzák meg a BMW M2 CS személyiségét.

Az első generációs BMW M2 CS (Competition Sport) 2020-ban debütált, és mindössze fél évig gyártották. E különleges modell a már jól ismert M2 Competition 410 lóerejével szemben 450 lóerőt tudott felmutatni, így álló helyzetből mindössze 4,0 másodperc alatt érte el a 100 km/órás sebességet. A szénszálas tető elegáns matt arany könnyűfém keréktárcsákkal párosult, ami még inkább kiemelte a sportos megjelenését.

A limitált szériás műalkotás tudása részben átkerült a jelenlegi BMW M2-be, amely szintén négy másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Ehhez azonban 480 lóerős csúcsteljesítmény szükséges.

Most érkezett meg az új M2 CS, amely új dimenziókba emeli a teljesítmény és a vezetési élmény fogalmát. A 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor lenyűgöző, 530 lóerős maximális teljesítménye azonos a BMW M4 Competition xDrive csúcserejével, de ezzel szemben az M2 CS esetében az első kerekek nem kapnak hajtást.

A legkiemelkedőbb forgatónyomaték 600 Nm helyett immár 650 Nm-re nőtt, és a váltó tekintetében kizárólag a nyolcfokozatú M Steptronic áll a rendelkezésünkre.

A motort speciális, merevebb kötéssel szerelik be a vázba, így közvetlenebbek a gázreakciók. Ennek is köszönhető, hogy álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó, és 12,9 helyett 11,7 alatt 200-ra. A végsebesség 302 km/óra.

A matt fekete kipufogóvégek az előző M2 CS örökségét idézik, de ha úgy döntünk, hogy beszerezzük az állítható szelepes M Performance titán hangtompítót, lehetőségünk nyílik titán vagy szénszálas végcsövek választhatására is.

A CS modellek mindig is a könnyedség szimbólumai voltak; ebben az esetben körülbelül harminc kilogrammnyi súlyt takarítottak meg a szénszálas alkatrészek bőséges alkalmazásával. Az ülésvázak, a tetőlemez és az opcionális féktárcsák mind karbon kompozitból készülnek, de emellett számos beltéri dekorációs elem, például a világító küszöbbetétek is ebből az erős és könnyű anyagból készültek.

Ha már szóba került az ülések kérdése: az integrált fejtámasz könnyedén eltávolítható, lehetővé téve, hogy sisakban is kényelmesen beülhessünk. Ráadásul a háttámlába többpontos versenyövek is csatlakoztathatók, így az autó kiválóan alkalmas versenypályás használatra is.

A limitált kiadású kupé Mexikóban készül majd, megvásárolni a nyár végétől lehet, németországi bruttó ára 115 ezer eurótól, azaz 46,4 millió forinttól indul.

A tömegcsökkentés jelentősége a járművek teljesítményének és hatékonyságának javításában kulcsfontosságú, amit a BMW M5-tel szerzett tapasztalataink is világosan tükröznek.

Related posts