Mick Schumacher IndyCar-tesztje során világossá vált, hogy egy bizonyos nézőpontot teljesen másképp értelmez, mint édesapja, a legendás Michael Schumacher.


Mick Schumacher túl van első tesztnapján egy IndyCar-autó volánjánál. A hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher fia Indianapolisban ismerkedett meg a legmagasabb szintű tengerentúli formaautós sorozattal, mégpedig a Rahal Letterman Lanigan Racing csapat színeiben. Érdekesség, hogy nem a híres oválpályán, hanem a 2,4 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló "road course"-on próbálhatta ki magát.

A hét pilótát felvonultató teszt első órájában a célegyenesben található eredményjelző meghibásodása megnehezítette a versenyzők dolgát, és korlátozta a körözések számát. Később azonban a helyzet rendeződött, és zavartalanul folytatódott a munka. Az ebédszünet, amely 12 órakor kezdődött, előtt Schumacher 18 kört teljesített, és a legjobb ideje 1:11,78 volt, bár a mérési hiba miatt ez az idő nem jelent meg a képernyőkön. Ezzel a 26 éves pilóta a 2016-os Indy 500 győztesét, Alexander Rossit (1:11,50) és az Indy NXT idei bajnokát, Dennis Hauger-t (1:11,69) követve a harmadik helyen végzett volna.

Schumacher végül ezen a helyszínen fejezte be a napot, miután Hauger 1:10,768-as, valamint Rossi 1:10,858-as időt futott. A Haas korábbi Forma-1-es versenyzője 1:10,980-as legjobb köridőt ért el. A további versenyzők sorrendje a következőképpen alakult: Caio Collet (1:11,048), Lochie Hughes (1:11,354), Christian Rasmussen (1:11,493) és James Roe (1:11,600).

Az IndyCar világában egyedülálló pillanatoknak lehetünk tanúi, hiszen a fiatal Schumacher, aki eddig csupán szimulátorok segítségével ismerte az indianapolisi pályát – apja pedig ezen a vonalon ötször diadalmaskodott a F1 történetében –, most először lépett a valóság színpadára. Az ebédszünetben a média képviselőihez fordulva mesélt arról, hogy a Rahal Letterman Lanigan Racing csapata rendkívül alaposan felkészítette a tesztre. Meglepetésére az autó irányítása nem bizonyult olyan nehéznek, mint ahogyan azt előzetesen gondolta. A jövőjét tekintve pedig már látja magát az IndyCar világában, ahol izgalmas kihívások várnak rá.

"Mindig van jelentősége, hogy mikor ülsz autóba, nemde? Az RLL által kínált lehetőség igazán izgalmas, és nagyon elégedettek vagyunk vele. A csapat fantasztikus munkát végzett, hogy felkészítsen a mai napra. Hatalmas felkészülést végeztünk, de ez az, amit szeretnél látni, és ami valós képet ad arról, milyen is versenyezni itt" - nyilatkozta Schumacher, aki múlt pénteken a szimulátorban gyakorolt, majd szombaton a csapat központjában ismerkedett meg az autóval és a versenytervvel; vasárnap pedig golfozott. A hétfői tesztet Schumacher édesanyja és barátai személyesen követték a helyszínen.

"Mindenki elmondta, [fizikailag] mennyire nehéz vezetni, de én könnyebbnek találtam, mint vártam, ami pozitív, nem? Szóval szerintem ez jó - felelte a szervokormány hiányát firtató kérdésre. - Az autót szórakoztató vezetni. Igazán lehet vele birkózni a kanyarokban, és szerintem ez az, amit az ember vár egy versenyautótól. Teljes erőbedobással a maximumon nyomni. Úgyhogy ez pozitív. És még egyszer mondom, a felkészülés, amin átestem, igazán felkészített erre, és örülök, hogy együtt dolgozhatok a csapattal, miközben végigmehetek az ő tervükön, biztosítva, hogy megkapják a teszttől, ami hasznos nekik."

Az idei évben már főállásban a WEC színpadán az Alpine pilótájaként tevékenykedő Schumacher, aki tavaly a Mercedes tartalékpilótájaként néha-néha vezetett korábbi F1-es autókat, legutóbb közel öt hónapja ült formaautó volánjánál. Akkor egy régi McLaren nyergében rótta a kört, ami természetesen nem kis kihívást jelentett számára, hiszen vissza kellett rázódnia a versenyzés ritmusába. Azt is hangsúlyozta, hogy aznap főként az élvezetre koncentrál, de tudatában van annak is, hogy a jövője szempontjából ez a nap kulcsfontosságú lehet. Nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy jövőre az IndyCarban folytassa karrierjét. A sorozat és az RLL csapat számára is komoly jelentőséggel bírna, hogyha Schumacher csatlakozna, amit jól tükröz, hogy David Letterman, a csapat egyik tulajdonosa is jelen volt Indianapolisban, ami rendkívüli eseménynek számít, hiszen tesztelés alkalmával ritkán látható a helyszínen.

"Természetesen. Az IndyCart komolyan kell venni. Együléses sorozat, 17 verseny van egy évben, és szerintem ez minden, amit egy versenyző akarhat - felelte Schumacher a jövőbeli lehetőségeit firtató kérdésre. - Nyilvánvalóan nincs semmilyen kötelezettségem másfelé, így tényleg tudok haladni ezzel az úttal. És az is, hogy a saját autómban lehetek, ezt imádom, és imádom az együléses versenyautókat. Ezt már korábban is mondtam. Szóval igen, mindenképpen egy nagyszerű lehetőség, amit érdemes megfontolni, és el tudom képzelni, hogy itt versenyezzek. De előbb zárjuk le ezt a napot, aztán meglátjuk, mit hoz a jövő."

"Az INDYCAR a legközelebbi lehetőség számomra, amelyben még mindig versenyezhetek - folytatta. - Nem tudok visszatérni a Forma-2-be, amit 2020-ban megnyertem, hiszen már egy bajnokságot elhódítottam. Az IndyCar remek alkalmat kínálhat. Az elmúlt néhány év során nyilvánvalóan az volt a célom, hogy visszatérjek a Forma-1 világába, de sajnos ez az opció az idén, illetve az előző években sem igazán nyílt meg előttem. Tehát egy idő után szeretnék újra együléses autók volánja mögé ülni, és ebből a szempontból ez egy ígéretes lehetőség."

Schumacher a WEC keretein belül olyan neves versenyzőktől kaphatott információkat az IndyCarról, mint Sebastien Bourdais vagy Mike Conway. Az F1-es paddockban pedig James Hinchcliffe véleményét is kikérte, és mindannyian lelkesen nyilatkoztak a sorozatról. A német pilótát különösen lenyűgözi az IndyCar világának vibráló atmoszférája, ahol "az emberek igazán átérzik a motorsport örömét". Emellett elismeri, hogy "a pilóta szerepe a csapat szívében van, és ő az, aki a csapatot előre viszi."

Ami igazán figyelemre méltó a versenyző hozzáállásában, az az, hogy a sok európai kollégájával ellentétben őt nem zavarja az oválversenyzés kihívása. Jelenleg ugyan nem tervezi, hogy oválpályás tesztet végez, de kifejezte nyitottságát a lehetőség iránt. "Nagyon érdekelne, hogy kipróbáljam, és megtapasztaljam, miről is szól valójában. Miért ne? Ez is a sorozat része, és szerintem hiba lenne, ha csak a versenyek egy részében vennék részt. Ha elhatároznám magam, akkor szeretnék teljes mértékben elköteleződni."

Ez a vélemény éles ellentétben áll apja álláspontjával, aki még aktív versenyzőként kifejtette, hogy az oválpályán való száguldás számára feleslegesen veszélyes. Ezen aggályai miatt is voltak fenntartásai az Indianapolis-i pálya 2000-es versenynaptárba való felvételével kapcsolatban, még akkor is, ha a pálya négy döntött kanyarjából csupán egy szerepelt a versenytávon.

Related posts