Nyugdíjba vonult az első hatvan éves HÉV-szerelvény, amely hosszú éveken át szolgálta az utasokat és városi közlekedést. Ezzel a történelmi pillanattal véget ért egy korszak, hiszen ez a szerelvény nem csupán jármű volt, hanem egy élő emlékmű, amely számo


Hegyi Zsolt videóüzenetében bejelentette, hogy 2025-ben négy HÉV-szerelvényt nyugdíjaznak, mivel elérték a hatvanadik életévüket. Az első ilyen vonat pénteken állt utoljára forgalomba a Boráros téren. A MÁV-csoport vezérigazgatója novemberi nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a döntés szakértői véleményekre alapozva született, és rámutatott a HÉV flottájának elöregedésére.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója nemrégiben egy különleges videót osztott meg közösségi oldalán. Ebben bejelentette, hogy pénteken a közlekedési vonalakon utoljára járt egy olyan HÉV-szerelvény, amely 2025-ben ünnepli a hatvanadik születésnapját. A cég ezzel a lépéssel méltón búcsúzott el a régóta szolgálatot teljesítő járműtől, amelynek nyugdíjazása egy új korszak kezdetét is jelzi.

Idén négy ilyen jármű hagyja el a tömegközlekedés világát, de a menetrend változatlan marad, ahogy a szerelvények hossza is. Ezért a szolgáltatások színvonala továbbra is biztosított.

A videofelvételen a vezérigazgató hangsúlyozta, hogy "amikor hatvanadik életévét eléri egy HÉV-jármű, akkor kötelezően nyugdíjba kell küldeniük". Az első jármű teljesítette utolsó útját, mely a Boráros térről Csepelre közlekedett. Hozzátette, hogy a járatok menetrendje és hossza nem változik, emellett felgyorsítják az alkatrészellátást és a karbantartást.

Hegyi Zsolt már novemberben bejelentette, hogy szakértői állásfoglalás alapján döntést hoztak: a hatvanadik életévüket betöltött járművek nem közlekedhetnek tovább. A 2025-ös évben ez négy HÉV szerelvényt érint, amelyeket valamilyen okból félreállított, de fiatalabb, javításra váró járművekkel fognak helyettesíteni. A szakember kifejtette, hogy a folyamat sikeréhez két kulcsfontosságú tényező szükséges: megfelelő források és alkatrészek biztosítása.

Hegyi Zsolt kifejtette, hogy a feladatok legnagyobb része a MÁV-HÉV "kiváló csapatára" hárul, akik ezt minden erejüket megfeszítve végzik el. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a gyors karbantartás létfontosságú ahhoz, hogy a menetrendhez szükséges járatszámot garantálni tudják.

A MÁV vezetője az Indexnek adott korábbi interjújában kifejtette, hogy olyan alternatívát keresnek a járműhiány kezelésére, amely nem befolyásolja a legnagyobb forgalmú időszakokat és vonalakat.

Related posts