A BMW képes úgy megteremteni az akkuk teljesítményét, hogy szétmorzsolja azokat.
A BMW a hagyományos kémiai és hevítési módszerek helyett innovatív mechanikai technológiával vonja ki az akkumulátorokból az újrahasznosítható alapanyagokat.
Közvetlen újrahasznosításnak nevezi házon belül kidolgozott, innovatív eljárását a BMW. Ennek során a nagyfeszültségű akkumulátorcellák gyártása során visszamaradt elemeket, illetve az újrahasznosításra szánt, egész cellákat mechanikusan szedik szét elemeire.
A visszanyert nyersanyagokat közvetlenül újrahasználják a gyártási folyamatok során. Jelenleg azonban még nem ezek az anyagok kerülnek be a sorozatgyártású akkumulátorokba, mivel a technológia még kísérleti stádiumban van.
Annyira azonban már most ígéretes, hogy a BMW külön központot szán ennek a technológiának az alkalmazására. A bajorországi Kirchroth városában 10 millió eurós (4,1 milliárd forintos) beruházással felépítendő akkucella-újrahasznosítási kompetenciaközpont (Cell Recycling Competence Center; CRCC) már 2025 második felében megkezdi a működését.
A módszer főként lítium és kobalt visszanyerésére összpontosít, azonban a gyártási költségek szempontjából nem elhanyagolható szerepet játszik a grafit, a mangán, a nikkel és a réz sem, melyek szintén fontos nyersanyagok a folyamat során.
Az eljárást az teszi újszerűvé, hogy az energiaigényes kémiai vagy hevítéses eljárásokkal szemben, amelyek az anyagok eredeti állapotát állítják vissza, a mechanikus szétbontás eredményeként kinyert anyagok közvetlen mehetnek vissza a gyártásba.
Ha a projekt sikeresen átlépi a kísérleti szakaszt, és megkezdődhet a nagyszabású újrahasznosítás, a BMW előrejelzései alapján évente több tíz tonna nyersanyagot tudnak visszaforgatni az akkumulátorok gyártási folyamatába.