A Z-generáció szinte retteg, ha autóját szervizbe kell vinni.


A szerelők fiatalbarát szolgáltatásokkal igyekeznek enyhíteni a szerviz látogatásával kapcsolatos szorongásokat

Az AutoScout24 nemrégiben egy átfogó felmérést végzett ezer autós körében, és az eredmények igazán meglepőek lettek. A kutatás során kiderült, hogy az autótulajdonosok 73 százaléka tart a szervizek látogatásától, de ami igazán figyelemre méltó, az a fiatalok esetében tapasztalt 91 százalékos arány! Ez a szám azt mutatja, hogy a fiatal generáció különösen érzékeny a szervizekkel kapcsolatos félelmekre.

Az autószervizektől félők közül a legnagyobb részt azok teszik ki, akik attól tartanak, hogy túl magas díjat számítanak fel a javításokért - a válaszadók 42%-a aggódott ilyen módon. Kicsit ritkábban aggódnak amiatt, hogy szükségtelen javításokra kényszerítik őket (a válaszadók 36%-a), vagy hogy a javítás tovább tart annál, mint ami neki megfelelő lenne (26%).

Érdekes módon a műhely által kínált csereautó sem nyújt teljes körű megoldást erre a helyzetre, hiszen a válaszadók körében akár 11%-uk is aggódik amiatt, hogy egy ismeretlen járművet kell irányítania.

A legfiatalabb autósok és sofőrök körében a szorongás szintje rendkívül magas. A 18-29 évesek körében végzett felmérés szerint az autósok lenyűgöző 91%-a számára az autószerviz látogatása igazi stresszforrást jelent. A tünetek között gyakori a remegő kéz, a verítékező homlok és a kiszáradó száj. A Z-generáció, amely az 1995 és 2010 között születetteket foglalja magában, különösen a tehetetlenség érzésére hívja fel a figyelmet, ami nemcsak a szervizlátogatás, hanem már a megfelelő szerelő keresésekor is felerősödik. Ezzel szemben az 50-65 éves autótulajdonosok csupán 62%-a érez félelmet a szerviz látogatása előtt, ami 29%-kal alacsonyabb arányt mutat a fiatalabb csoporthoz képest.

A legfiatalabb autótulajdonosok gyakran keresnek kreatív megoldásokat a stressz csökkentésére. Számosan barátokkal vagy családtagokkal oldják meg a problémát, és akár 18%-uk is segítséget kér, hogy eljuttassák autójukat a szervizbe. Érdekes módon azonban a Z-generáció tagjai nem szívesen vágnak bele a saját autójuk szerelésébe; a legtöbben elismerik, hogy nem rendelkeznek megfelelő műszaki ismeretekkel az autók világában, így a DIY (csináld magad) megoldások nem szerepelnek a stresszkezelési repertoárjukban.

A szerelők napjainkban egyre inkább felfigyelnek az új trendekre, és ennek jegyében fiatalbarát szervizeket alakítanak ki. Olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amelyek, bár nem biztos, hogy meg tudják kedvet csinálni a műhelylátogatáshoz, de legalább a szorongást csökkentik, így a fiatalok számára barátságosabbá válik az autószerelés élménye.

Related posts