VW Káosz: A vállalat bércsökkentésekkel próbálkozik, míg az alkalmazottak a tüntetések mellett döntenek | ma7.sk


Ahelyett, hogy javulásra számítanánk, a német vállalat körüli válság egyre inkább fokozódik, és a még megmaradt munkatársak körében is kezd elérni a tűréshatárt a helyzet. Sokuk már nem tartja kizártnak, hogy a közeljövőben utcára lépnek, hogy hangot adjanak a megszorításokkal szembeni elégedetlenségüknek.

Valószínűleg nem árulok el túl nagy titkot azzal, hogy a Volkswagen már nem éli a fénykorát. A német autógyártó egy olyan negatív spirálba került, amelyből a kiút egyelőre nem látszik. Korábban már hírt adtunk arról, hogy a cég világszerte, de különösen Németországban számos gyárát kénytelen bezárni, továbbá tömeges elbocsátásokat tervez. A jó hírrel kecsegtetők sem ülhetnek a babérjaikon, mivel akik megtarthatják munkahelyüket, azok is különféle levonásokkal és az eddigi bónuszok eltörlésével szembesülnek.

A vállalat egy új kezdeményezéssel jelentkezett, melynek célja az alkalmazottak munkaidejének rugalmasabbá tétele, így hozzájárulva a további elbocsátások megelőzéséhez.

Az alkalmazottak nyíltan szeretnék kifejezni elégedetlenségüket, ezért a közeljövőben várhatóak sztrájkok. A szakterület vezetői hangsúlyozták, hogy proaktív lépéseket terveznek, és a tömeges leépítések, valamint a megszorítások helyett egy átgondolt, ésszerű megoldási javaslatot fognak előterjeszteni a cég irányítói számára a felmerült problémák orvoslására.

Ahogy említették, teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy a Volkswagen mostanság komoly kihívásokkal néz szembe, és a helyzet orvoslása szinte elkerülhetetlenül magával hozhat elbocsátásokat. Ugyanakkor fontos, hogy ezt a folyamatot ésszerű keretek között végezzék, elkerülve a tömeges leépítéseket és figyelembe véve a munkavállalók sorsát.

A németországi gyárak zöme már december elejétől demonstrációkat tervez, ám Thortsen Gröger, az IG Metall szakszervezet szóvivője bízik abban, hogy karácsony előtt sikerül rendezni a kialakult helyzetet.

Mint jól tudjuk, a Volkswagenen belüli válság elsősorban a kínai autógyártók elképesztő fellendülésével magyarázható. Míg korábban rengeteg a Volkswagen csoport alá tartozó gépjárművet értékesítettek Kínában, addig mostanra sokkal inkább a hazai gyártmányú - elsősorban elektromos - gépjárműveket vásárolják.

Ráadásul, ha ez még nem volna elég, a piacon egyre nagyobb számban tűnnek fel kínai gyártmányú autók, ami újabb kihívást jelent a német vállalatok bevételei szempontjából.

Számunkra talán az lehet a jó hír, hogy a cégen belüli krízis sem a pozsonyi, sem pedig a túrócszentmártoni üzemet nem érinti, így ott továbbra sem várhatók elbocsátások, bércsökkentések, illetve hasonló megszorító intézkedések.

Related posts