A bíróság végrehajtja a Ganz-Mavag és a Dunakeszi Járműjavító felszámolási eljárását.


A magyar vagongyártás jövője komoly kockázatokkal néz szembe, amennyiben ezek a vállalatok csődbe mennek. Ennek következményeként a vasúti közlekedésre is súlyos hatással lenne a hiányuk.

Kihívásokkal teli időszak elé néz a magyar vasúti járműjavítás meghatározó szereplője, a Dunakeszi Járműjavító Kft., valamint annak anyavállalata, a Ganz-Mavag International Kft. - számol be a Szabad Európa cikkére hivatkozva a hvg.hu.

A cégbíróság csütörtökön elrendelte a két vállalkozás felszámolását. A Dunakeszi Járműjavító megszűnése a teljes magyar vasúti közlekedésre hatással lehet, tekintve, hogy itt végszerelték a KISS-motorvonatok középső kocsijait, és számos javítási munkát is végeztek a MÁV-nak. A vállalatnak a felszámolás elrendelésekor 673 alkalmazottja volt. A lap szerint azután került bajba a vállalat, hogy az orosz partner, a Transmashholding Ukrajna megtámadását követően kiszorult egy 1350 vagonra kötött egyiptomi üzletből, és a kocsikat Dunakeszin csak veszteséggel tudták volna legyártani.

Nyáron a kormány örömhírt osztott meg, miszerint meg kívánja menteni a gyárat, ám később napvilágra került, hogy ehhez 40 milliárd forintra van szükség. A Ganz-Mavag a múlt héten hivatalos levélben értesítette partnereit a fizetésképtelenségéről.

A kirendelt felszámolóbiztos dönthet úgy is, hogy a cégek állami értékesítése mellett teszi le a voksát, vagy éppen ellenkezőleg, megkísérelheti hagyni, hogy a vállalat bedőljön, és egy új entitásba átmentse a meglévő vagyonelemeket. Az utóbbi lehetőség azonban komoly kihívásokkal jár, hiszen a Dunakeszi Járműjavító vagyonának jelentős része olyan tanúsítványok és licenszek birtoklásán alapul, amelyek megszerzése egy új cég számára legalább másfél évnyi időt és erőfeszítést igényelne.

Related posts