Az autógyártók egyre aggasztóbban figyelik Kína legújabb intézkedéseit, amelyek új kihívások elé állítják őket. A vészharangok egyre hangosabban szólnak, miközben a gyártók próbálnak alkalmazkodni a változó piaci környezethez.

Kína ritkaföldfémet érintő exportkorlátozásai súlyos ellátási problémákat okozhatnak az autóiparban, figyelmeztetnek az ágazati szervezetek - jelentette a Cnbc.
A kínai kereskedelmi minisztérium a múlt héten bejelentette, hogy tovább szigorítja a ritkaföldfémek és a hozzájuk kapcsolódó technológiák exportját. Ennek célja, hogy megakadályozza e különleges ásványok "helytelen felhasználását" katonai és más érzékeny területeken. Peking határozottan kiáll politikai döntései mellett, hangsúlyozva, hogy "nem riad vissza" az amerikai kereskedelmi háború kihívásaitól, miután Donald Trump elnök 100%-os vámot helyezett kilátásba a kínai importtermékekre.
Az európai autóipar már a korábbi áprilisi korlátozások óta súlyos fennakadásokat él meg, annak ellenére, hogy júliusban sikerült megállapodni a szállítmányok felgyorsításáról a térségbe. A Német Autóipari Szövetség (VDA) nyilatkozata szerint Kína új szabályozása tovább bonyolítja a helyzetet, ami újabb kihívások elé állítja a gyártókat és beszállítókat.
A Németországba és Európába irányuló érintett termékek szállítása messzemenő következményekkel bír, amelyek jelentős hatással lehetnek a kereskedelmi kapcsolatokra és a gazdasági dinamizmusra.
valamint azok továbbítására.
A VDA szóvivője kedden egy CNBC-nek írt e-mailben kifejtette, hogy Kína legfrissebb exportkorlátozásai "különösen súlyosan hatnak az akkumulátor- és félvezetőiparra, ami közvetve az autóipart is érinti". A német autóipari érdekképviselet arra szólította fel a brüsszeli és berlini döntéshozókat, hogy "határozott lépéseket" tegyenek Kínával szemben, a probléma mielőbbi orvoslása érdekében.
"A ritkaföldfémek és állandó mágnesek exportjára vonatkozó kínai korlátozások, amelyeket idén áprilisban vezettek be, máris komoly hatással voltak a ritkaföldfémek és más stratégiai anyagok ellátási helyzetére. A VDA szóvivője hozzátette: 'Az új intézkedések még súlyosabb következményekkel járnak.'"
A ritkaföldfémek elengedhetetlen szereplői az elektromos járművek előállításának, valamint számos csúcstechnológiás felhasználásnak, beleértve az elektronikai eszközöket és a megújuló energiaforrásokhoz kapcsolódó innovációkat. A következő években a ritkaföldfémek és más kritikus ásványok iránti kereslet várhatóan robbanásszerűen nő, ahogy a világ egyre inkább a tiszta energiára való áttérés irányába halad.
Kína vitathatatlanul vezető szerepet tölt be a kritikus ásványok ellátási láncában, a ritkaföldfémek és anyagok világtermelésének mintegy 60%-át adja.
Az Egyesült Államok hivatalosai már korábban hangsúlyozták, hogy ez a helyzet komoly stratégiai kihívást jelent a fenntarthatóbb energiaforrásokra való átállás folyamatában.
Roberto Vavassori, az olasz autóalkatrész-gyártók szövetségének (ANFIA) elnöke kedden bejelentette, hogy a gyártók sikeresen fenntartották a termelést, amikor Kína nyáron korlátozta a szállításokat. Azonban figyelmeztetett arra, hogy a ritkaföldfém-tartalékok mostanra kimerülőben vannak, ami aggasztó helyzetet teremt a jövőbeni gyártási folyamatok számára.